torsdag den 28. juni 2007

Smukke blomster


Ja det syntes jeg godt nok de her er - jeg ved ikke hvad de hedder..
Men de er utrolig nemme at passe, sikkert derfor jeg nu har haft mine 2 stk i ca.6 år!! - det er meget her hos mig, for jeg er ikke altid flittig med vandekanden!!















Her et nær billede..
Det ligner næsten en perle..så smuk er de små bløde blomster!!












Se hvad jeg plukkede i haven idag..mums..
Og de er bare gode er de - skålen er næsten tom!
I år er første år hvor der er stoppet med bær, sidste år syntes jeg der var mange..men i år er der cirka dobbelt så mange!!
Træet er ca.8 år gammelt.. og et af de første år vi havde det, gik jeg og kiggede og ventede på de få bær der var skulle blive modne..
Og tænk da jeg så en dag kom derned, ja så havde fuglene spist af dem alle sammen..så jeg fik ikke smagt et eneste!!!!

Nu vil jeg gå ud og lave mig en kop kaffe, og så sætte mig i sofaen, og strikke min kido pale vest færdig!!

9 kommentarer:

*BALURDI* sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...

Øj, egne kirsebær allerede!!

Anette sagde ...

Hej Tina.
Dine blomster er Hoya'er. De ynder at tørre ud mellem vandingerne.
Når blomsten er færdig må du ikke knække blomsterstanden af da de blomstrer igen på den der tørre dims der bliver siddende.
Hilsen Anette

Pia sagde ...

Mums kirsebær!!

Blomsten du har er en Hoya og de får en gang i mellem blomster, som din. De er meget smukke og kan dufte ret sødligt.

Mange hilsner

Pia

Jane sagde ...

Hej Tina
De er rigtig flotte dine blomster, som jeg så lige har læst heddder Hoya, det vidste jeg nemlig ikke. Tror da lige de er noget for mig, jeg er nemlig heller ikke flittig med vandkanden.
De kirsebær ser nu altså osse mums ud.
Kh Jane

Anonym sagde ...

Hej Tina
Blomsten kaldes også en voksblomst eller porcelænsblomst, de er bare så flotte, men nogle gange kan de næsten dufte for meget.
kh Sanne

Tina Olsen sagde ...

hej losarinas mor..
Ja det er hurtigt, men selv om de ikke er dybt røde allesammen smager de vidunderligt..elsker kirsebær;-)

Hej Anette..
Tak for hjælpen, så hved jeg hvad jeg skal kalde dem..lidt sent efter 6 år ik?? - hi-hi..og tak for tippet..

hej pia..
Også tak for hjælpen til dig..skønt der er nogle som jer der gider dele ud af jeres viden;-)

hej Jane..
kirsebærene er (læs VAR) mums.. men jeg kan jo bare gå ud og plukke nogle flere..
Og den er nem den plante, så den kan jeg roligt anbefale;-))

Hej Sanne..
Tak til dig også, kært barn mange navne?? Syntes min dufter lidt af chokolade;-))

Anonym sagde ...

Det er nogle flotte blomster og det lyder som om at de ville kunne overleve ved mig også :-)
Jeg kender til historien med kirsebærene, her er det bare blommerne det gik ud over. Heldigvis har mine forældre et stort blommetræ, så vi fik blommer alligevel.

Mona sagde ...

Hej Tina.
Det er nemlig skønt med Hoyer, hvis lige man skulle glemme at vande,kan de nem klare det:-)) Jeg har jo flere forskellige af slagsen:-))
Ja, med kirsebær skal man nemlig være hurtig inden fuglene kommer,jeg er også helt vild med Kirsebær:-))